Pages

Monday, October 3, 2016

Make up harian

Assalamualaikum

Untuk tampil menarik setiap hari, tak perlu pun nak mekap tebal. Cukup dengan mekap tipis. Nampak lagi manis dan lagi senang nak dibersihkan ketika solat. Lagipun, takkan nak ke pejabat nak tepek shading dgn bulu mata palsu bagai.

So, ni saya sharekan apa yang saya tepek before ke pejabat. Saya bukan MUA ya.. jadinya, memang takdela tepek primer ke.. base ke..berus pun tak cukup set... aci redah je.

As usual, bangun pagi saya cuci muka dengan pencuci muka Nutriwhite. Pencuci muka yang tahan lama. Seriyes, saya beli bulan Jan haritu. Sehingga kini, masa ada lagi berbaki banyak. Memang jimat dan berbaloi!

Kemudian, sebelum saya applykan mekap di wajah, saya sapu cecair Nutriwhite Softener. Sepatutnya kena letak pada cotton pad, tapi disebabkan saya rasa rugi, jadinya saya terus dap dap softner tu ke kulit wajah. Nama dia softener, tapi peranan dia sbnrnya sebagai pelembap.

Next, saya akan applykan beauty cream Rania Gold, followed by Silkygirl BB cream color code: 02 Radiant. Biasanya saya amik Natural.. tapi dah habis la pulak.. BB Cream ni ada 2 jenis tau.. 1 tube putih macam ni, another one tube kaler brown. Tapi saya lebih selesa yang tube putih ni rather than tube kaler brown tu. Kalau saya guna tube kaler brown tu, muka jadi berminyak. So, korang kena kenalpasti dulu mana yang sesuai k! Oh ya, dua krim ni, just tap pada 5 points kat muka then ratakan. Tak payah banyak. Kita nak jimat! Hehe.. ratakan pun guna jari manis je.

Pastu, nampak tak ada baby powder Anakku tu? Haaa... saya guna tu aje. Dah lama saya tak guna 2 way cake or compact powder. Last guna masa study dulu. Since then, saya lebih selesa pakai loose powder or baby powder. Kalau loose powder, saya suka brand Simplycity. Sapuannya rata dan colornya blend dengan kulit. So natural tak berbelak. Tapi kalau nak ekonomi, guna je loose powder Miyami tu pun boleh!

Next, saya guna eyeliner Dherbs terlajak laris tu. Sepatutnya kaler hitam, tapi tersalah amik warna. Bedal ajela la labu.. suka dengan eyeliner dherbs ni, sebabnya ia mudah untuk dilukis dan dibersihkan.

Kemudian, sapu sikit Vaseline pada bibir sebagai base, sebelum saya apply lipstick brand Kiss Proof. Color codenya, dah hilang la pulak.

Lastly, sapu sikit blusher Clinique color code; 104 carefree coral. Dah siap!

Nak try pencuci muka dan pelembap Nutriwhite ni untuk kulit lebih sihat dan segar? Nak kulit cerah sekata dan tidak berminyak? Saya akan tolong anda. Amacam, ada beran?




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...