Pages

Monday, October 17, 2016

DETOX UNTUK KECILKAN SAIZ PERUT

Assalamualaikum

Mungkin ada di antara anda yang tertanya apakah jika anda mengambil Peppermint Ginger Plus, adakah bau kentut yang terhasil segar lagi menyamankan? Adakah bila sendawa akan terhasil rasa burp yang kurang menyenangkan?

Jawapannya adalah, Peppermint tidak mengganggu bauan kentut yang terhasil kepada bauan yang lebih segar. Malah, kita akan mengetahui betapa asidic nya perut atau kolon kita berdasarkan bauan yang terhasil. Semakin perlahan kentut yang terhasil, menandakan betapa sukarnya angin tu nak melepaskan diri di antara celahan-celahan kolon. Dan semakin kuat baunya, semakin berasid lah keadaan kolon kita.

Then, macam mana nak clearkan bau-bauan nu? Mudah saja bagi soalan ni! Kita perlu detox!

Anda bayangkan, telah bertahun anda hidup dan membesar dengan jayanya. Setiap jenis makanan telah dicuba. Dari yang pedas, manis, tawar, pahit.. kira cukuplah untuk kesemua deria rasa di lidah kita ni. Bila datang musim harum manis, kita pun bantai sekilo. Datang pulak musim pelam sala, kita pun pulun. buat jeruk pelam asamboi! Mai musim durian, musang king, ioi, d24, semua dibalun. Tak cukup durian dari Bentong, segala pelusuk sanggup diredah demi nak dapatkan durian.

Tudieen, punya nak cerita ni.. anda sanggup bersusah payah untuk memasukkan segala jenis toksin dalam badan di luar kesedaran.

Pastu, bila kulit berjerawat.. dah heran apesal blh berjerawat? Bila kaki lenguh-lenguh, dah heran kenapa boleh lenguh. Bila gemuk, lagi lah buat-buat heran, kan kan kan? Haha.

Ingat, anda adalah apa yang anda corakkan diri anda. Apa yang berlaku pada badan anda adalah disebabkan pengambilan makanan yg berlebihan, tidak terkawal dan sebagainya. Tidak dinafikan, ada juga sesetengah kes adalah disebabkan faktor keturunan atau genetik. Tapi, bila kita dah tau kita kena lah take action. Kita kena usaha!

Penyakit juga berpunca dari perut ya! Jadinya, macam mana kita nak buang sega toksin ni? Kita dah tau yang penyakit berasal dari perut, jadi kita kena rawat juga dari perut menggunakan kaedah detox!

Melalui kaedah detox, aim kita adalah untuk keluarkan segala toksin jahat yang ada dalam badan.

Kemudian, kita kawal pemakanan kita dengan pengambilan sayuran hijau segar. Sumber protein pada stage ini akan di offkan buat sementara. Ini bertujuan supaya badan kita dapat seimbangkan semula ekosistem dalam badan secara natural.

Selepas itu, barulah pengambilan protein dibenarkan hanya untuk certain amount. Ini dapat mengecilkan saiz perut kita. Perut kita boleh elastik ya. Sebab tu bila time raya, tak semena-mena kita boleh hadap lauk setiap open house yang kita singgah! Hebat kan ciptaan Allah.. Subhanallah.

By the time kita telah lengkap jalankan sesi mendetox, kita akan rasa lebih sihat dan nampak muda! Hihiii.. itu yang penting! Sapa yang takmau kan?

Berbalik kepada persoalan adakah burp yang terhasil apabila sendawa setelah kita ambil Peppermint rasa memualkan? Tidak. Anda akan rasa angin peppermint buat lintas langsung dari mulut anda. Best kan?

Moga penulisan saya yang tidak seberapa ni dapat mengusik hati anda untuk join program detox Shaklee. Saya akan guide anda. Jadi, nak detox ke nak?

Emilia
012 373 2589


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...