Pages

Monday, October 17, 2016

Cara merawat perut masuk angin atau kembung perut



Assalamualaikum

Dua tiga hari ni, makan tak menentu. Jaga anak yang merengek dek demam campak, lakukan rutin memasak lagi, sangat membuatkan saya banyak berfikir dalam mengatur aktiviti harian.

Ketika anak inginkan perhatian, saya layankan kehendaknya. Bila tiba dia tenang dan leka bermain atau pandai bawak diri, saya lari sekejap untuk masak. Dari menyediakan bahan hinggalah selesai masak dan mengemas dapur.

Intai si kecik, lena tidur dek sebab ubat. Lega sikit satu bab. Sambil-sambil masak, lari sekejap untuk sapu Herbal Blend ke badan si kecik yang lena tidur.. then  sambung masak lagi sehingga selesai. Baru je nak lurus-luruskan kaki, si kecik dah terbangun. Huhu!

Layankan lagi.. dukung.. dakap.. ada masa saya sempat la nak minum bancuhan ESP atau Cinch. Ada masa, disebabkan leka dengan aktiviti di dapur, adakalanya membuatkan saya termissed soru ataupun makan tak ikut time. Sebabnya, saya jenis once dah selesai masak, saya tak terus makan hidangan yang saya masak. Entah,  rasa mcm kenyang dgn bauan masakan yang dimasak sendiri. Saya akan ambil masa. Selang dalam sejam lebih kurang baru terbuka selera nak jamah. Haa, tula punca saya jadi masuk angin!

Untuk itu, saya akan pastikan saya mengambil Peppermint Ginger Plus bagi mengeluarkan angin sesat barat dalam perut saya ni.

Dengan menelan 3biji ginger plus, saya mendapat kesan seawal 10minit untuk saya sendawa dan kentut.

Memang puas hati. Perut selesa, tidur saya pun lena. Utk pastikan saya tdo lagi lena, saya akan telan Ostematrix.

Jadikan selawat dan doa tido sebagai amalan sebelum tido anda juga k!

Goodnite.. Sleeptite and sweetdreams!


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...