Pages

Monday, July 18, 2016

Weekend yang full loaded

Assalamualaikum

Weekend baru ni, jadual pack with events. Events apa? Makan-makan la wei! Kenduri kahwinnya, majlis tunang, house warming and of course open house! Me loike!

Memang duk makang saje-saje bak kata orang t'ganu.. heheh 😄

Kalori intake memang ke laut. Air manis, memang itula yang menjadi santapan. Kuih raya, kek, brownies? Memang itu pun duk bergaya melambai mintak disambar and ngap! Sepbaik belum jumpa pavlova je lagi ni.. huhu.

Kalau saya share menu yang saya makan dari pagi sampai ke malam, memang boleh buat nangis di bucu katil. Waaaaa!!

Nak tau apa menu yang selamat saya telan harini?

Sarapan pagi - nasi lemak

Lunch - nasi briyani (kenduri kahwin), ketupat palas (beraya rumah jiran in law)

Minum petang - nasi arab (beraya tanpa sengaja kat rumah kawan)

Dinner - ying yong sup/mee + kuetiaw sup (in law), cinnamon pretzel (rumah kakak)

Bab air jangan cerita la.. macam kaler.. dari air kopi, ribena, oren, air selangor & lemonade.

Jadinya, saya telan la Lecithin dan juga Omega Guard untuk bantu saya pecahkan lemak dan kolestrol yang terkandung dlm makanan yang diambil. Kemudian turut dibantu oleh Alfalfa untuk melancarkan percernaan sebagai detoks agen.

Siapa rasa guilty dengan menu yang diambil musim raya ni, meh roger meh! Akan saya uraikan kekusutan jiwa tu.

Emilia ^ 012 373 2589


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...