Pages

Friday, June 17, 2016

Masalah yang sering di hadapi oleh ibu menyusu

Assalamualaikum

Tu diaa.. panjang tajuk entry kan? Haha

Kebetulan ni nak cerita ni. Ofismate baru je bersalin. Then tau je la kan, bila dah lepas bersalin automatik payudara akan penuh dengan susu. Jika lambat untuk dikeluarkan, maka si ibu akan mengalami bengkak susu.

So, kawan saya ni pun tanya la kat saya, macam mana nak atasi bengkak susu? So saya pun share kan la petua bagi mengurangkan bengkak susu yang dialami.

Feedback yang saya terima, masih lagi belum surut katanya. Saya pesan kat dia, jangan sampai tahan demam.. Once demam, biasa bukan demam sikit-sikit. Pengalaman saya sendiri dulu, bila demam tu combo dengan gigil-gigil tu.. uih, pengalaman betul.. tapi best! Hehhe 😃

Since then, saya pun suggestkan kat dia untuk consume Lecithin. Saya ceritakan kat dia manfaat yang bakal diperoleh dengan mengambil Lecithin iaitu bukan sahaja dpt membantu mengelakkan daripada duct tersumbat, tapi ia juga dapat memecahkan lemak supaya cepat kurus. Plus, Lecithin juga berupaya meningkatkan daya ingatan! Memang sangat diperlukan dan sesuai untuk wanita yang dah bersalin. Akhirnya beliau bersetuju untuk mencuba. *kawan saya ni dia bercita-cita utk pantang cara tradisional, tu yg dia plan utk follow petua and try to avoid amalan moden*

Jadi, buat sesiapa yang mahu saya COD area Shah Alam especially, boleh je roger saya k!

For those yang mahu mencuba Lecithin, saya ada yang ready stock!

Emilia Hazrina Kasmurin
012.373.2589


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...