Pages

Sunday, June 19, 2016

Jadual Kerja Ketika Berpuasa





Assalamualaikum

Alhamdulillah, dah masuk minggu kedua kita berpuasa.. Amacam puasa korang? Ok? Blh maintain tenaga sampai ke petang? Hehe.. Meh saya nak share rutin sepanjang bulan puasa ni.

Biasa saya bangun untuk sahur sekitar pukul 4.30am.. bangun tu biasanya panaskan lauk, ceduk nasi and buat air.

Tuptaptuptap, pukul 520am saya dah selesai sahur, kemas meja, basuh pinggan dan kemas dapur.

Sementara nak masuk Subuh tu, saya akan minum air kosong takpun air Performance Drink sebagai usaha untuk memastikan badan tak terhidrat.. yela, keje kat dalam ofis yg fully aircond, kulit cepat kering uols! And bila turun ke production, panas lit2 weih, rasa bahang!

Pastu, biasanya lepas solat Subuh, saya akan baca Qur'an dan bersiap untuk ke ofis.

Sampai je kat ofis, saya akan prepare report production dan emailkan kat bos2. Setel je prepare report tu, then baru la saya boleh untuk buat kerja hakiki yang lain sampailah pukul 5pm.

Tapi biasanya pukul 5pm saya jarang dapat balik awal sebab sangkut dalam meeting harian. Bila dah dapat balik tu, memang akan pecut la wei nak prepare untuk berbuka pulak!

Biasanya husband saya akan beli 1-2 jenis kuih atau lauk. So balik tu pun kiranya saya takdela busy sangat pun.

Kemudian, in between waktu berbuka tu saya tgk video ceramah ataupun buka rancangan tvalhijrah.

Bila dah time berbuka pula, saya akan makan sambil suap anak. Then kemas dapur and cuci pinggan semua sebelum tunaikan solat Maghrib.

Once dah siap Maghrib saya akan tunggu sehingga Isyak dan continue with terawih. Pastu saya akan tidur sebagai rehat untuk menempuh hari esoknya!

Fuh, berjela cerita kan.. tak penat ke? Alhamdulillah tak penat. Sebab? Kalau korang perasan, saya tak cite detail pun kan saya consume supplement atau vitamin Shaklee yang mana, betul?

Sebabnya saya nak korang wasap saya dan tanya, "Sis consume apa ye? Baca entry sis, jadual sis pack dengan aktiviti tapi melalui penceritaan saya dpt bygkan yang sis tak penat"

Haaaa.. sampai mcm tu sekali saya bermonolog! Jadi, duk buat apa la buang masa duk pendam pertanyaan tu dalam hati? Whatsapp je saya k! Insha Allah, saya akan beri consultation first class!

Emilia Hazrina Kasmurin
012.373.2589


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...