Pages

Monday, June 27, 2016

Ain Patisserie

Deco untuk hidangan pastry

Assalamualaikum

Happy Monday!

Pagi ni saya start entry dengan review cupcakes yang kakak saya order semasa iftar di rumahnya haritu k!

Ain Patisserie nama diberi
Menjual pelbagai kek dan pastry
Jika anda belum try lagi
Cuba sekali pasti nak lagi

Ewaahh! Pagi-pagi dah berpantun gittew, auuw! Hahah..

Kedai Ain Patisserie ni kecik je. Half drp unit kedai low cost gitu. Tapi hiasan dalaman dia rasa macam kita dalam set penggambaran cite Ghost Whisperer tu. Sweet je kedainya.

Terletak bersebelahan dengan kedai dobi dan sebaris dengan kedai makan yang popular di kalangan penjawat awam di kawasan sekitar iaitu Restoran Mawaddah.

Cupcakes ni kakak saya order kesemuanya ada 5 flavor iaitu vanila, strawberry creme, butterscotch, coklat moist & red velvet. Sebenarnya saya pun ada juga order kek kat sini iaitu carrot cake.

Since saya hanya rasa cupcake coklat dan vanila sahaja, jadi my review would be on these 2 cupcakes jela ye.. for the vanilla, texturenya is spongy like chiffon or sponge cake. Lembut but i think tak sesuai untuk dinamakan as cupcake.. if hokkaido cake, then acceptable. The moist chocolate cupcake, lembut dan chocolatey. Carrot cakenya pula, lembab but for those yang tak brape suka dgn perasa cinnamon, mungkin anda tidak brape gemarkannnya.

Kalau tanya pasal harga, 1 cupcake = RM3.90. Tak sure kalau beli banyak boleh dpt tak harga lagi murah, sbb yang deal adalah my sister, saya tukang amik je. But if amik vitamin Shaklee dengan saya lebih daripada 2unit, saya boleh beri harga super best! *eh, sempat menyelit pulak..hihikhik*

Overall, ok and convenient la for me untuk dptkan dessert yang nearby to my house.

K, till we meet again!

~Love~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...