Pages

Saturday, November 26, 2011

Spa Keretaku, Spa Kakiku

As-salam,

Ok, in this previous entry which entry siang tadi, saya ada mentioned nak hantar Ronaldo saya gi spa kan.. Nak dijadikan cite, mmg siang tadi, after work terus pecut gi hantar my car kat car wash.. Lepas je kete tu dicuci, even dlm proses mat bangla tu tgh duk lap2, tetiba hujan uols! Memula hujan gerimis2, hati ni leh tahan lagi.. dlm 2minit mcm tu, VASSSS terus hujan lebat... Waaaaaaaaaa... T_T.. luluh hati ni..tp nak buat mcm mana kan, I hulur duit RM10, then terus pecut balik umah..

Smpai je umah, my parents dah gi wedding my 2nd kazen tu.. n my sis pun takde. Yg ada just my bro. Perut lapar..tnya kat my bro, dah mkn blum? Then dia jawab, blum.. Hurm.. Bila dah lapar di kala tiada makanan ni, kebiasaannya saya akan tidur demi utk melupakan perasaan lapar.. Solat Zohor jap, then lepak kat sofa.. Dlm nak lelap2 tu, my parents pun dah balik. Wah, gembira bukan kepalang di kala menyambut kepulangan parents I.. Yela, kebiasaannya, adat org jawa *owh, lupa nak gtau..fyi, I ni mixed okeh! ;P* akan bawak balik 'bontrot.' *sebut betul2 yer!* 'Bontrot' ni makanan kenduri yg dah ditapao utk diberi kepada sedara terdekat. Tp, sekali lagi hati ini hampa apabila melihat tgn ibu saya hanya memegang kotak kenduri yang berisi coklat cadbury dairy milk yg kecik2 tu 3 ketul+2 biji choclairs bersama 3ketul kuih bahulu.. Bahulu mana leh layan time lapar2 gini.. Disebabkan tertekan dengan keadaan itu, saya makan sume coklat2 tu.. Pastu dgn manja memberitahu ibu saya, "Ibu, lapar la.." Seminit kemudian, abg saya ajak saya kluar. "Jom, dik! Teman abg mi gi SACC..nak urut kaki la..ada kan kat situ?" my mom suh saya ikut n pesan kat my bro, "Bawak adiknya makan..lapar budak ni.." huhu~~ tetiba je mata yg layu jadi terang! hao yeah!! sek fun lo! huhu~~ \(",)/

Dlm pukul 3.30pm mcm tu, saya bersiap n gi la SACC. Spa urut refleksologi yang dituju namanya KAKIKU The Power Of Touch.. Lokasinya di tingkat 3, SACC. Berhampiran dengan KK Decomart tu.. Menariknya, masseur dia adalah terdiri daripada org buta.. Ada yg buta semulajadi and ada juga yg buta disebabkan glukoma.. Abg sy amik pakej Kakiku Special iaitu 60minit for foot reflexology+30minit head & shoulder massage = RM72.. While saya memula plan nak amik foot reflexology utk 60minit = RM46. Tp dioffer dek kakak yg jaga kaunter tu suh saya amik pakej Quick & Easy II iaitu 40minit foot reflexology +20minit head & shoulder massage pada harga RM51.. Dah terlebih bajet sebnrnya.. Tp disbbkan daripada saya melangut je, so saya try kan aje la.

Saya request utk masseur laki yg urut kaki saya kerana menurut kakak saya yg pernah try urut kat sini bgtau, if masseur tu pempuan, urutannya alahai gemalai punya style.. utk tang kaki je la saya mintak laki yg urutkan. Tang head & shoulder tu saya mintak pempuan la yang urut.. huhu.. ;)

Masseur memulakan urutan kat kaki kanan saya.. Rilex je, siap saya boleh menyambung membaca novel saya dengan tenang. Sekali dia urut kat kaki kiri saya, huumangaaaiiiiii...sakit dowh..menahan sakit je la.. Selesai 40minit urutan, sblum ke bilik khas utk sesi urutan seterusnya saya sempat la bertanya kat brader tu, "Nape ek, kat kaki kanan tadi urut saya tak rasa sakit.. tp yg kaki kiri saya rasa sakit.. ada kaitan ngan jantung ke atau apa2 organ dalaman ke?" *Ewah, pnjg pulak soalan, siap tnya psl organ dalaman bagai.. ;P* Brader tu rilek je jawab, "Sbbnya kita berjalan, byk gunakan sendi sblh kaki kiri." Saya pun mengiyakan je la.. *dah den sndri pun tak tau..if fakta, terimo la yo..if auta pun, terimo la juo.*

Ok part urutan seterusnya bermula dgn muka.. Masseur pempuan ni urut kat area mata n kening. Tp ada part kat kening sblh hujung, bila dia picit, rasa geli smpai ke pinggang weih! *apesal ek?* Lepas je muka, kat area bahu pun dia ada la mcm cari2 urat, tp tak berape nak beriya.. kat area bahu ni pun dia urut rasa geli sampai ke pinggang.. tp tahan jela.. Takde la rasa best sgt, sbb 20minit, so ape je yg leh diexpect? Then dah setel, saya tunggu my bro before setelkan pembayaran kemudian kami menuju ke Restoran Uncle K. Lapar weih, siyes! Mmg selalunya mcm tu, if lepas urut je, perut automatik jadi lapar.. Tambahan mmg lunch pun I dah skip kan..

Ni la dia, muka hadapan kedai Kakiku Reflexology

Photobucket

So kat Uncle K ni, my bro order Kemaman Ice Coffee and Nasi Goreng Tenggiri & Kerang. Ni signiture dish dia. Rasanya? saya tak try rasa la dis time eventho nafsu makan rasa mcm membuak2 je time tu.. huhu..

Photobucket

Saya pula order ABC for drinks and Sizzling Wantan Mee.. Haha..yg ABC ni walaupun dah petang nan dingin lepas hujan, still nak belasah jugak ABC pasalnya dah sbulan kot tingin nak mkn ABC yang sedap.. Tp disebbkan taktau celah mana port ABC yg sedap dpt dijumpai, makanya saya pun belasah la ABC di Uncle K ni. Antara isikandungan yg ada dlm ABC ni selain drp susu pekat n sirap ialah kidney bean, kacang tanah goreng, cincau, jagung, buah laici sebutir, agar2 sagu yg bulat kaler merah n hijau tu n buah pala.. Pastu ada eskrim kat top of the mountain of the ice.. *betul ke ayatku ini?ahh, belasah je la.. hik2.. :P* Jujurnya, saya tak mampu nak habiskan ABC ni, dek perut dah penuh diisi dgn kuah sizzling yee mee..tambah plak yee mee tu pun maybe dah kembang kat dlm perut kan.. So takde ruang dah si ABC ni nak menyelit.. ;P Rasa? Tak brape best sgt..biasa je..

Photobucket

Yang ni la sizzlingnya.. masa tangkap gmbr ni, kuah dia buih2 berasap! Takde la gmbr statik kabur mcm ni je kan..huhu.. Utk sizzling ni, rasanya sedap! Rasanya tak mcm yg slalu kita makan kat foodcourt tu.. Kuah dia rasanya mcm dia guna kuah mushroom, tp sedap! yg ni pun actually signature dish kat situ. Yg ni I recommended!

Photobucket

Sesi merehatkan kaki sudah, sesi perut diisi pun sudah.. Jadi, kami pun memulakan sesi mengangkat kaki dari SACC.. wah lao weih, dh mcm rhymes la..heheh.. :P Kami pulang ke rumah pukul 6.20pm.. Sesi outing yg dikira boleh tahan lama gak la, walaupun hanya di blok belakang rumah.. ;)





p/s: I still prefered Thai massage eventho bdn kena lipat2 dek masseur tu, tp i rela je. If tradisional massage, ske yg makcik2 kat kampung duk urut tu..yg tu siap betulkan pundi kencing kita, naikkan peranakkan..mmg totally ohsem! ;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...