Pages

Monday, November 14, 2011

Odisyen.. Org belanja..

As salam,

Dlm entry sblm ni, saya penah mentioned yg saya akan mkn kat suatu tmpat kan? haa... meh nak crita bagi..

Ahad baru ni, my fren Pojee ajak gi SACC, sbb dia nak syorkan makan satu hidangan signature kat sebuah restoran ni.. Nama restoran ni Uncle K yg terletak di SACC, Shah Alam..

Saya sampai kat SACC tu dah pukul 3.15pm.. Janjinya kul 3pm.. Tp sebelum tu, saya ada selesaikan beberapa urusan, tu la yg menjadi punca mengapa saya lambat sampai. Nak dijadikan crite, nasib baik la Pojee ada bagitau yg kat SACC ada audition utk Raja Lawak musim ke-6. Dah tentu org ramai n susah utk saya dpt parking kan.. So, daripada saya nak pening2 kepala cari parking, lebih baik saya minta akak saya yg hantarkan kan.. so, saya minta la jasa baik akak n mak saya tolong dropkan saya kat SACC tu..

Sementara mencari2 Pojee n Naurah, dptla saya lihat kelibat juri utk pemilihan peserta Raja Lawak antaranya; David Teo, Sheila Rusly and ex-husband Aida Aris tu..

Dah terjumpa 2 rakan saya ni, terus kami menuju ke restoran Uncle K tu.. memandangkan mereka berdua mahu menunaikan solat Zohor, maka kitorg order dulu minuman.. Pojee order, Nescafe Tarik, Naurah pula Nescafe Tarik Ais Kaw dan saya pula Kopi Kemaman Ais.. Apabila mereka berdua meninggalkan saya utk ke surau, saya tinggal keseorgan di meja itu. Sedang saya membelek2 inbox di hp saya, datang waiter ambik my bil yg diselitkan kat kotak tisu dan berlalu ke meja belakang. Saya hairan, sebabnya kenapa dia nak ambik order list saya tu, sedangkan saya tak order pun lagi makanan. Saya memanggil waiter tersebut dan dengan sopan saya menegur waiter tersebut.

Saya:
Erm...nnti saya buat order yer.. ada 2 org kawan lagi yg belum sampai

Waiter:
Brother kat belakang nak bayarkan (sambil mengunjuk jari ke arah meja belakang)

Saya:
Eh, takpe2..cakap kat dia, terima kasih je..

Waiter:
Cik kenal kan brother kat belakang tu?

Saya:
(sambil saya tgk org yg dimaksudkan dan tersenyum) Tak..saya tak kenal org tu..

*uish, cuak weih..first time org yg tak dikenali nak belanja* Cepat2 saya text Pojee suruh dia n Naurah cepat2 dtg..huhu.. ;P

Setelah mereka berdua tiba, saya pun ceritakan la apa yg happened kat dorg.. pastu, kitorg pun order la makanan. Pojee kata antara mknn signature kat Uncle K ni ialah Nasi Goreng Kambing. Dsbbkan dah dpt recommendation, so saya pun order la menu nasi goreng kambing and mereka order mee goreng pedas.

My review towards the makanan; Nasi Goreng Kambing sedap..rasa rempah pada nasi tu.. terdapat beberapa ketulan daging kambing yang lembut.. Manakala mi gorengnya pun sedap jugak. Air Kopi Kemaman Aisnya pula, mmg kaw sampaikan saya pun tak larat nak habiskan..huhu.. Berikut adalah gmbr yg disnap..

Nasi Goreng Kambing *jari siapakah itu? yg pasti bukan jari saya..ekekek.. :P*

Photobucket


Kemaman Iced

Photobucket




p/s: Thank you Pojee for the treats! ;)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...