Pages

Sunday, November 13, 2011

How...Ottuke...Tim Kaiii...

Afternoon everyone!

Kali ni nak buat luahan perasaan sikit..luahan yg mungkin berbaur rungutan.. *Haip, tak baik merungut.* Tp tak tahan simpan sendiri la..


Saya seorg lady yg bekerjaya.. *cewah! poyo gile..dah mcm dlm slot Dang Anum kat Harian Metro je..hahah... :P* Setiap hari, saya ke ofis dgn melalui tol pergi dan balik menelan kos RM6.40.. Minyak kete pulak, setakat ni saya duk tuang RM50, Alhamdulillah leh la tahan seminggu. Maybe sbb perjalanan saya boleh dikatakan melawan arus. Kiranya saya tak stuck kat spot2 jammed yang selalu kita dgr penyampai trafik, Jay Hot FM tu selalu duk bg info tu.. Balik plak, supposely pukul 5.30pm.. Tp memandangkan komitednya saya terhadap kerja, maka saya selalu pulang rumah pada pukul 7pm. Paling awl pun 6.30pm, so sampai rumah je dah pukul 7.30pm.

Sampai je rumah, duduk jap tgk tv, then naik atas mandi n solat sume and biasanya dah tak turun2 dah.. Sbb bdn dah penat, so rasa cam nak terus tdo.. Tp mslhnya, saya ni if penat sgt pun, mata susah nak lelap jugak.. so apa yg saya buat biasanya saya baring n mengelamun smpai la mata rasa letih and terus terlelap.

Owh, dikala saya menaip blog ini, skrin laptop saya dah tak blh nak berdiri dgn sendirinya.. *uhuk2..betapa tua dah laptop saya ni..seusia perkenalan saya dgn si dia yg kini tidak lagi bersama.* 6 thn woo usia laptop saya ni..isk, seakan mengerti utk minta diganti je..pastu leh lak dia kuar bunyi2 mcm kucing menahan kesejukan.. 'Mr. Lappy, bertahan yer sayang..aku sayang kamu.' Tp bila skrin ni dah terbaring, dah mcm saya duk guna Ipad pun iye..cuma ipad yg versi melebar ke atas..siyes, tak tipu! ;) *aih, adakah ini satu petanda utk memiliki ipad or samsung tab? ihik.. :P*

Ok, berbalik balik kpd cerita saya seblum ni tadi. MMmm..kat mana ek kita berhenti? Jap, nak baca sat..ooo..okeh, meh sambung balik..Then, dek kerana tugas, kdg2 Sabtu bukan lagi menjadi teman baik saya utk saya berlibur.. Tatkala yang lain sibuk melayan karenah anak2, mencuba resepi baru utk yg tersayang, bersantai rehat di rumah or berdating..owh indahnya dunia mereka.. Tp saya? saya terus mencari sesuap nasi itu..

Badan ni rasa cam dah lunyai dah..letih tu..tp tak jugak kurus2..awat ntah..isk..

K la, tu je yg nak cite..pasal penat keje..tp jgn merungut..sbbnya setiap kejadian, pasti ada hikmahnya..kan! yups, be positive my dear myself.. ;)

Tp siyes letih badan ni haa.. *oops...haip, positif2!*



p/s: kena top up touch n go

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...