Pages

Wednesday, August 9, 2017

Mudah membuang dengan Herblax

Assalamualaikum

Tahu tak korang, usus kita ni ada pergerakan? Pergerakan yang macam mana tu? Nama pergerakan tu ialah peristalsis. Di mana apabila kesemua nutrient yang kita makan telah dicerna, ia akan melanjutkan perjalanannya ke usus besar. Mostly di usus besar ni la terbentuknya poo poo kita.

Bila ada pergerakan peristalsis ni la akan membantu gesa untuk kita membuang. Ni mel ada tips yang nak dikongsikan.. hehe.. tips ni pun mel baru je jumpa tadi.. hikhik..

Untuk makluman korang, jarak workstation mel kat ofis dengan toilet, adalah seperti 1 1/2 gelanggang bola keranjang. *ke sebesar padang bola sepak ek?* tapi memang jauh! Dengan kena turun tangga 2 layer lagi.

Selalunya apa yang berlaku adalah bila sakit perut bagai nak rak.. then pulun la jalan laju-laju. End up, bila dah sampai toilet.. terus perasaan nak membuang tu hilang.. arghh tension betul.

So, apa yang mel buat tadi adalah bila dah ada hint nak membuang *biasanya kentut-kentut comel*, mel terus turun dan start joging atau lari-lari anak. Dah nama pun operation floor, and pepagi memang staf operasi belum masuk kerja lagi.. jadi memang boleh pun untuk senaman joging-joging kat bawah tu pun. Tak sape nampak melainkan kalau org tgk cctv la.. hahaa..

Lagi kita joging, lagi gesa nak membuang tu makin terasa.. secara tak langsung membuatkan kita lajukan larian. Nasib tadi pakai baju kurung je.. kalau tak, dah bukak langkah pecut 100m dah. Sesampainya di toilet, perasaan membuang tu kekal ada dan buatkan lagi semangat untuk membuang. Hehe.

Sebab tu la, kita disarankan untuk lakukan senaman ringan. Secara tak langsung bantu organ dalaman kita pun bersenam sekali.

Untuk yang tiada ruang untuk lari-lari anak macam mel buat pagi tadi, and korang ada masalah nak membuang atau senang cite jenis yang sembelit.. korang jangan bersedih hati.

Mel suggest untuk korang try Herblax. Ooohhh power beb penangan dia.. once korang dah telan Herblax, kalau dalam cite mel kat atas tadi tu.. Umpamanya korang dah bukak langkah 100m dah. Zaasssss... setel.. perut kempis, korang pun lega.. takyah nak menahan sampai pucat lesi berpeluh-peluh dahi.



Nak order ka.. nak tanya-tanya ka.. jom kita cite panjang kat tepi.

Www.wasap.my/60123732589

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...