Pages

Tuesday, August 15, 2017

Biar lambat asalkan selamat

Assalamualaikum

Semalam lepak rumah kakak mel. Datang lepak rumah dia sebab macam nak plan bercuti. Lama rasanya tak bercuti.

Then tengah plan itenary, dapat pm tepi daripada customer. Customer tanya produk Shaklee yang boleh putihkan kulit.

Seronok layan pm-pm tepi customer ni. Sebabnya setiap customer ada pelbagai masalah yang dihadapi.. setiap customer ada banyak jenis dan ragam. Daripada pengalaman melayan customer lah yang buatkan mel sentiasa belajar dan terus belajar.

Mana yang mel tak pasti, mel tanya dalam group bisnes mel. Mana yang mel tak pernah deal with, mel belajar untuk tanya dalam group circle dan upline. Timba informal knowledge daripada mereka. Belajar perkara baru.

Jadinya, untuk menjawab soalan customer mel yang bertanya mengenai produk yang boleh putihkan kulit, mel jawab dengan senyum.

Memang sekarang ramai yang berlumba-lumba nak cerahkan kulit, putihkan kulit, gebukan kulit. Kerana apa? Kerana nak tampil cantik di hadapan pasangan masing-masing.

Tapi, kita kena tahu juga apa punca kulit kita jadi gelap dan kusam. Ada banyak faktor sebenarnya. Antaranya:
- pola pemakanan
- persekitaran
- emosi / tekanan
- kurang pengambilan air
- sentiasa terdedah kepada cahaya matahari
- produk penjagaan kulit yang kurang sesuai
- banyak toksin dalam badan

Kalau nak disenaraikan, banyak lagi yang boleh jadi sebagai faktor penyumbang. So bila dah banyak listing cenggini, jadinya kita pun kena sabar bila consume sesuatu untuk dapatkan hasil. Jadi, kena kenalpasti punca dan kita ikhtiar secara berperingkat.

Mel jadi serba salah bila customer nak dapatkan hasil dalam seminggu.. dalam sebulan.. sebab mel yang consume supplement Shaklee ni pun, amik masa untuk dapatkan hasil. Sebenarnya atas badan dan juga keserasian. Walaupun ambil masa untuk dapatkan hasil, tapi mel SUKA.

Biar lambat asalkan selamat. Insha Allah mel yakin untuk jadikan Shaklee sebagai vitamin harian kerana vitamin Shaklee organik dan sentiasa ada ujian klinikal. Tu yang PENTING dan buatkan mel LAAAGI DOUBLE SUKA!

Kalau korang macam mana? Suka untuk consume sesuatu dan dapat hasilnya sekelip mata atau prefer sama macam mel? Biar lambat asal selamat dan bahagia?

Www.wasap.my/60123732589

Xoxo,
Love mel

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...