Pages

Thursday, November 24, 2016

First aid kit di rumah

Assalamualaikum dan salam sejahtera.

Setiap rumah pasti akan ada first aid kit memasing. Dan dalam.first aid kit tersebut mengandungi beberapa keperluan asas yang digunakan atau yang dicari di saat memerlukan.

Ada yang menyediakan panadol sebgai bantuan pertama apabila demam dan sakit kepala.. ada pula menggunakan eno sebagai rawatan kembung perut dan minuman isotonik 100plus sebagai minuman tambhan apabila mengalami cirit birit dan muntah-muntah.

Bagi saya pula, saya menggunakan produk Shaklee sebgai first aid kit saya. Kiranya, vitamin wajib ada adalah seperti:
1. Nutriferon
2. Peppermint ginger plus
3. Performance drink
4. Herbal blend
5. Vitamin c


Nutriferon, lazim saya gunakan apabila badan terasa nak demam. Ia berbentuk serbuk, sangat mudah untuk dibawa ketika travel. Saya juga selitkan nutriferon ini dalam beg taska anak. In case pihak taska maklumkan anak saya demam.. ternyata, nutriferon ini sesuai untuk.setiap peringkat umur.


Peppermint ginger plus pula, saya gunakan ketika mengalami sakit perut, kembung perut dan sebu perut. Apabila ambil vitamin ni, angin jahat yang meliar di dalam perut akan dihambat keluar segera. Best! Kesan serta merta.




Performance drink. Uish, tengok gambar pun dah terliur..hehe.. ini adalah minuman isotonik yang lazim saya ambil.ketika terasa badan terhidrat sangat-sangat. Contoh terhidrat ni seperti selalu terdedah pada cuaca panas.. sentiasa berada dalam keadaan yang beraircond. Ia amat sesuai diamalkan oleh orang yang aktif sukan juga terutama yang rajin join pelbagai larian jogathon yang dianjurkan pelbagai pihak.

Selain itu, ia handy kerana berada dalam bentuk serbuk. Jadi, sangat sesuai untuk pendaki gunung untuk dibawa dan dijadikan sebgai bekalan ketika mendaki.

Ia disajikan ketika berbuka puasa pun sedap jugak!

Ok next is herbal blend.

Herbal blend ni biasa saya gunakan ketika mengalami gatal-gatal ringan. Ia juga berupaya untuk.menghilangkan parut bagi kanak-kanak dan bertindak sebagai lotion kepada yang dewasa.

Next ialah vitamin C!

Vitamin c ni adalah penyelamat saya ketika saya dilanda selsema yang kuat. Ia juga membantu untuk pastikan kulit sentiasa lembab.

Eh, lg listing..mcm lagi banyak pulak nak dimasukkan dalam listing vitamin MUST HAVE ni. Tp siyes, BEST vitamin Shaklee ni!

Anda nak cuba dan dapatkan khidmat nasihat ekslusif, boleh hubungi saya.

Kakak manees,
012 373 2589

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...