Pages

Thursday, August 25, 2016

Tanda-tanda badan kekurangan kalsium

Assalamualaikum

Pernah terfikir atau bermonolog sendirian tak sama ada kalsium dalam badan kita cukup atau tidak? Antara monolog dalaman yang mungkin berlaku,
"Eh, cukup ke kalsium yang aku duk amik ni? Umur dah makin meningkat"

"Apesal badan rasa lesu je ni.."

Jika anda ada bermonolog sedemikian, maknanya anda peka terhadap kesihatan tulang anda.

Mari kita semak apa kriteria atau simptom yang menunjukkan kita kekurangan kalsium. Antara simptom yang sering dialami adalah seperti berikut:
1. Kaki cramp/kejang/tarik mengkarung
2. Pinggang lenguh dan sengal-sengal
3. Gigi ngilu apabila minum minuman sejuk
4. Tulang kerap meletup-letup *tulang akan berbunyi apabila bangun*
5. Sering rasa kebas-kebas sama ada tangan ataupun kaki
6. Kaki terasa sejuk sejurus selepas minum.air sejuk
7. Kerap sakit kepala
8. Sakit tumit atau telapak kaki

Setelah diteliti daripada senarai di atas, adakah anda tergolong dalam kategori di atas?

Apa kesan jika ambil ringan terhadap simptom-simptom yang saya senaraikan tadi?
1. Gigi akan mudah goyang
2. Tulang rapuh, boleh patah pada bila-bila masa. Contohnya atlet angkat berat dan aerobik sukan Olimpik baru-baru ni
3. Osteoporosis

Jadinya, cara nak atasi masalah-masalah di atas adalah dengan mengambil Ostematrix. Nampak tak, point ke-3 tu dah lebih kurang sama dengan Ostematrix kan!

Apa kelebihan Ostematrix ni?
Meh nak share kelebihan Ostematrix ni adalah:
1. 1kapsul Oste = 1 gelas susu = 80 biji badam
2. Ia mudah untuk ditelan
3. Ia sesuai untuk individu yang alah atau kurang gemar terhadap susu.
4. Boleh mengatasi masalah sembelit
5. Bantu untuk rawat tulang retak
6. Pelengkap kalsium anda

Jomla kita topup kalsium badan kita dengan pengambilan Oste. Tak susah pun nak consume, bukak penutup, ambil 4biji telan dan masuk tido. Pasti tido anda akan lebih lena!

Nanti saya akan sharekan pengalaman saya mengambil Oste ni dan apa yang buatkan saya jatuh chinta terhadap produk Shaklee,k!

For further info; Emilia | 012 373 2589


1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...