Pages

Sunday, May 6, 2012

Dinner at Laman Grill Steak & Bar-B-Que, Seksyen 13

As-salam,

Rasanya mcm dah lama tak buat entry pasal makan2 kan? Last Saturday, I had my dinner with family at Laman Grill Steak & Bar-b-que, Seksyen 13, Shah Alam.

Jika ada yang masih belum ketahui lokasi restoran ini, ia terletak di deretan bangunan baru berdekatan dengan DEMC Pusat Dialisis or Tutti Frutti Seksyen 13 or bangunan PKNS yang baru. If still tak familiar lagi, ia dekat2 dengan PTPTL yang bersebelahan dengan Perpustakaan Tun Uda yang canggih and baru tu.

Restoran ini milik Chef Zubir, salah seorang juri profesional dalam rancangan Masterchef Malaysia. Konsep yang dibawakan oleh Chef Zubir ini adalah masakan yang fresh dari dapur seperti dalam rancangan Hell's Kitchen oleh Gordon Ramsey tu. Cuma, takde la scene marah2 tu..hehe.. ;) Chef Zubir ni murah dengan senyuman..*siyes ini bukan key-board okeh! (kaki bodek = kibod) ;)*

Dekorasi restoran ini simple but nice. Terdapat sijil2 dan plaque2 yang digantung di dinding restoran, tidak terlalu sarat. Memandangkan kami berada di situ pada waktu malam, jadi penggunaan deemed light berjaya menjadikan suasana redup dan romantik. *sesuai utk tempat dating*

Senarai makanan yang dibawakan adalah 100% makanan barat, iaitu tidak kelihatan tetiba je menu char kue tiaw tersesat di situ, even nasi pun takde dlm senarai menu tau.

Presentation dan juga portion untuk kesemua hidangan adalah seperti hidangan yang di pesan di hotel mewah. Namun, tawaran harga bagi setiap hidangan adalah berbaloi dan sangat affordable. Senang cite, kat Lada's (bukan nama sebenar) lebih tinggi harganya berbanding di sini.

Kami difahamkan bahawa pada malam tersebut adalah fully reservation. Dan terlihat juga kelibat Farouk Hussein, penyanyi Asmara Ini iaitu Fazley Yaacob beserta pengacara Karl Shafek berada di situ. *owh ya, mereka kan antara peserta Masterchef Celebrity Malaysia kan!no wonder la, huhu~*

Berikut adalah gambar yang telah disnap menggunakan kualiti kamera handphone Samsung Galaxy Young yang telah tidak berjaya diedit menggunakan Instagram *sigh*.

 *Nama hidangan beserta harga, eden sudah lupa la, tp mmg yummylicious*

Appetizer - Mushroom Soup

My main course - Dun remember the name, but sumthing to do with crab


My bro's main course - sumthing like raviolli


My mom's main course - for sure lamb is there


My sis's main course - Steak



Dessert - Chocolate Mousse

Dessert - Chocolate Cake with ice cream on top and blueberry sauce


Dessert - Strawberry Cheesecake




p/s: Highly recommended! Yummy for your tummy

5 comments:

  1. AJan, gi jgn tak gi! sedap! ;)

    ReplyDelete
  2. Setelah baca your entry ni, saya akan bawa isteri ke restoran yang dimaksudkan malam ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. amir rofie, sesuai sgt if nak beromantika dgn wife..suasana malam kat restoran tu sgt menenangkan..and dun forget share your experience having dinner there, if you dun mind la..heheh.. ;))

      Delete
  3. Salam, nak tanya brp bajet utk mkn2 spt yg di atas tu, coz sy cdg nk buat bajet utk 5 pax, lebih kurang la,
    thx.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...