Pages

Friday, September 11, 2015

Memoir July 2011 : Istanbul Aku Datang

As-salam,


Filem Istanbul Aku Datang mengingatkan saya tentang kisah sebahagian perjalanan hidup saya ini. Cuma excludekan part last tu, which Tomok ada mintak utk kembali bersama Lisa Surihani tu. Haa.. part yg tu mmg takde..

Hehe..sbb bila tgk cite tu, mmg diri monolog sendiri.. "Eh, ha ah la.. dia penah buat kat aku camni.."

Bila diingat2 balik, rasa mcm tak percaya pernah ditipu and dipermainkan perasaan ni. Kita punyala jujur dalam bercinta.. Tgk2, budi yang kuberi, tuba yang kau balas? Ingatkan susah senang bersama.. rupanya sebaliknya.. hekhekhek.. mmm.. takpe, what around comes around..

Teringat kata2 sahabat saya ketika saya dirundung derita sebak dada, "If kita buat baik kepada org, insya Allah, yang baik2 akan berlaku kepada kita. If kita buat perkara yang sebaliknya and tetiba somthing wrong happen, then kena muhasabah diri balik. Ada la tu yang terkurang atau tersilap kat mana-mana.. Something wrong happen tu, kita pun taktau how n when its going to be happened.. it could be happen in 20yrs akan dtg.. and normally, manusia akan tersentak atau belajar dari kesilapan bila berlaku kehilangan.. or bila choice been made tu, tak perfect as per wished.. then waktu tu, penyesalan tak berguna lagi. Life must go on.. Tak guna ingat org yg tak hargai kita.. ntah2 dia dah kawen dah.. buat rugi airmata je ko nangis smpai skrg.. dah bape bulan ko mcm ni.. kurus cengkung gini.. but trust me, there is someone out there, better person is deserved.. So, wake up dear.. kuatkan hati.. zikir n doa byk2.. double up ur ibadah, insya Allah, kesedihan tu akan fade away.. u must remember, kita pun taktau umur kita setakat mana.. chase for bekalan akhirat.. So for your case, lebih baik its happen earlier..Allah knows best for you.."

Thanks sahabat.. Terima kasih Allah.. kerana di saat saya memerlukan sokongan dan kekuatan bg stabilkan emosi dan bangkit dari kesedihan selama berbulan2, Allah kirimkan sahabat-sahabat yang sgt luar biasa yg tak jemu dan sentiasa bg kata2 semangat supaya saya keluar dr lubuk kesedihan. Insya Allah, Allah berikan yg terbaik buat hambaNya. Setiap yang berlaku ada hikmahnya. #syukurselalu.

K la, tatau nak cite apa lg.. Till then..

Daa~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...