Pages

Tuesday, August 25, 2015

Cerita sebulan Ramadhan

As-salamualaikum,

Puasa dah lepas, raya pun dah berlalu.. Tapi baru terkedek-kedek nak cite pasal puasa n raya..huhuii...

Tp kalau nak diikutkan mmg masa sebulan puasa, saya pun bz.. Kena join majlis Iftar dan bersahur with Chairman.. Lepas tu, time puasa la dlm project schedule ada buat testing mesin. Jadi mmg masa saya byk terluang dgn meeting, testing and event..

Yang bestnya, during Ramadhan, waktu bekerja dari 8.30am - 5pm.. rehat jadi stgh jam je iaitu dari 1.30pm - 2pm.. So since dah bz seharian, mmg tak berapa rasa sgt boringnya.. tau-tau je, dah ptg dah nak balik.

Alhamdulillah, tahun ni, saya ke bazar pun 2 kali je.. 1 kat PKNS dan 1 lagi kat seksyen 20.. Jadinya, mmg tak brapa nak fasih sgt harga makanan yg jual kat bazar ramadhan tu.. tp dgr khabar tahun ni mcm byk org komplen harga mahal dan kualiti makanan tak setanding dgn harga. Hurm...org yg berniaga tu pun, patut2la kan dlm meletakkan harga dan jaga kebersihan supaya customer yg membeli takdela dpt mknan yang basi ketika berbuka..

Apa yang saya perasan, rutin saya  sebelum balik adalah saya mesti beli 1 jenis lauk kat kafe ofis ni and bila sampai rumah, tinggal nak masak lagi 1 jenis lauk.. dpt save time kat situ..heheh..

Sahur pula, just mkn mkanan yang leftover masa berbuka. And of kos, kurma tak tinggal. Disebabkan saya menyusu badan, saya sentiasa cuba untuk minum 1.5L air kosong, segelas susu/tamar coco & 3 biji kurma.. Alhamdulillah, tenaga ada smpai ke petang, dan susu yg terhasil pun blh tahan byknya. Sekali-sekala saya akan bancuh ESP dan cinch.. mmg kenyang sgt, sampai minum pun tak habis..

Anyway, suka sgt dgn rekod perbelanjaan saya ketika puasa dan persiapan raya. Sbbnya, bulan Ramadhan, hanya saya belanjakan RM3 sehari utk beli lauk. Dan bagi persiapan raya, saya hanya keluarkan duit utk beli kuih raya je.. Alhamdulillah, mudah2an murah rezeki saya dan keluarga.

Ok la, nak buat printing documents yg super messy.. Daa~~




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...