Pages

Thursday, June 4, 2015

Melaka Trip (Day 3)

Assalamualaikum,

Day 3 di Melaka which is last day we all kat Melaka.

We all bgn awal. Sbb nak packing utk balik Shah Alam.

Bayangkan, anak baru sorg. Tp begnya dah 3-4 beg. Nak turun dari tingkat 29. And for sure 4 beg tu, my asben jela yang kena bawak. Dah saya dukung si kecik kan. So, saya mmg full utilize ruang yg ada. Mana blh sumbat, saya sumbat.

Check out pukul 12pm. Si kecik blum bgn tdo lagi. Kami dah lapar kemain dah. Bancuh la milo.

Pukul 10am, baru si kecik bgn. Terus kitorg mandikan and siapkan dia and asben kata, "Kita breakfast kat Starbucks jela. Dah pukul bape dah ni. Takut tak sempat nak check out."

Sesi terjahan Starbucks pun bermula.

Saya order Chicken Toastie + 3 layer frape and asben request lamb stew pocket pie + iced cappucino. Si budak kecik tu? Heinz pasta and tuna mornay + warm water.

Kitrog habis sarapan pukul 11.45am, sbb mknan yang diorder lambat sampai. Then, cepat2 naik, utk check out.

Ok, time nak check out ni la debar. Sbbnya, lif ada 4. Yang berfungsi 3. 1 lif tu dlm special service tulis situ. Dah memasing nak check out kul 12pm, jadinya lif tu sentiasa full load. Per angkut 17pax. So, saya plan utk naik je lif yg bukak tak kisah la lif tu nak naik ke tingkat yg lebih atas pun. Tp saya sedar, yg anak saya ni tak suke duk dlm lif lama2. Jadi mana mungkin utk saya buat plan gitu. Dan seperti memahami pulak lif tu dgn perasaan anak saya. Sbbnya, setiap kali lif yg nak naik atas tu terbukak, mmg takde space dah utk menyelit. Kat kawasan lif takde aircond, jadinya saya jadi cepat mual. Dah rasa nak pitam berpeluh2 dgn tgn mendukung si anak. Lama jgk la nak menunggu turn lif, dan akhirnya, setelah 15-20minit menunggu, barula ada lif yg boleh memuatkan kami bertiga.

Kat kaunter check out dah ramai dah yg beratur utk buat payment. Saya duduk di sofa di ruangan menunggu. Dah habis setel sume, kami pun beransur gerak menuju ke kenduri kawen dan bergerak pulang ke Shah Alam pukul 3pm.

Alhamdulillah, kami selamat sampai di Shah Alam dalam pukul 6pm. Jem weih~ Tu la dia, crita trip hujung minggu baru ni.. Simple and leisure trip.



   

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...