Pages

Friday, June 5, 2015

Kerana teringat

As-salam,

Ada terbaca caption ni:

Perempuan kalau sekali dah sayang, memang nampak macam terhegeh2. Tapi kalau sekali dia dah takde hati, dah benci.. kau koma nak mampos sekalipun dia tak heran.

Betul ke?
Betul la kot..

Sbnrnya ada je perempuan yang jenis annoying. Mengada2akan cerita.. Isu kecik dibesarkan. Byk komplen.. Kupas bawang pun amik masa berjam2.. Isk, mmg rasa nak lempang laju2 je.. But depends. Tak semua perempuan camtu.. But, once dah hurt hati pempuan tu, she never can be the same person anymore. Totally changed. Sbb dah hurt sgt2.. This is what i have experienced. Try utk find or jadi like before, but cannot. Sbb the hurt is damn deep.

Apa yang berubah? Behaviour maybe. Nak terangkan in details pun susah la wei. But i noticed when im facing certain situation. Supposed if i were yang dulu, saya akan amik tindakan A. But, since i;m not my previous me anymore, so saya amik tindakan B. Perkara ni saya realize, and even dah cuba utk kembali mcm my previous me,  but tak blh.. Sbb teringat..

Haa.. contoh la kan..
Tunggu waiter datang amik order, tp tak sampai2.. so tunggu lagi.. bg chance.. fikir positif and waiter pun datang.. Ok, dah buat order sume, dah tentu amik masa utk mknn yang kita order sampai, ye tak?Tunggu...tunggu..tunggu.. tak jugak sampai.. tunggu lagi sekejap, but tak sampai lg, So ni dah the ultimate, saya takkan tunggu lg.. saya akan blah je without notify the waiter yang saya nak blah.. Sbb? Tetiba saya akan teringat, masa aku kapel dulu, tunggu punya tunggu.. blh sabar lagi.. then tunggu lagi sampai 7 tahun, tak jgk kawin2.. pastu tunggu lagi..punya la pasrah dan setia menunggu.. tetiba dpt phone call and end up kena tinggal.. oh demmm... Haa.. mcm tu la.. So daripada tetiba tunggu punya tunggu sekali waiter tu dtg, "Kak, makanan yang akak order out of stock la.." or "Kak, akak blh tunggu tak, sbb bahan kena marinate bla bla.." or waiter tu sbnrnya lupa nak antar order kat bahagian kitchen.. Tu lagi sakai.. So, daripada buat hancur luluh berkecai je nafsu nak mkn, baik i angkat kaki dulu.. haaa, macam tula perasaannya.. Macam paranoid kan? Pdhal dgn waiter and makanan je subjectnya.. Tp yes, saya taknak benarkan hati saya dirobek lagi.. Cukup2la.. Dah2la..

Tu sume sbb teringat.. but, that is life.. Ada yang kena tinggal.. ada yang meninggalkan.. Balance.. Yang kena tinggal, mmg sedih pedih la.. tu blum masuk kes curang.. tp my old me, masih lg setia.. Kekadang rasa, mcm i ni bukan perempuan normal pun iye. Kekasih curang, i blh steady lagi, iye, i masih blh terima u.. sbb i cintakan u... phuiii la weih.. bila pikir, nyesal pun ada.. apesal la bodo duk tunggu.. dahla dia dah curang.. blh plak duk tunggu lg.. haih..

Kekadang, i terfikir jgk, org yg meninggalkan org yg kena tinggal ni, hidup dia aman tenteram ke ek? Kes meninggal dunia tu terexclude la dari situasi ni, okey.. Ni kes yg clash tetiba ni.. Bahagia ke dia? Blh ke dia bahagia? Bahagia atas kesengsaraan org lain? Hidup ni ada putarannya.. sampai masa, akan merasa jgk.. Tula, dek sbb teringat..

Teringat pesan arwah ayah saya, "Biarla org buat kita.. kita jgn buat kat org.." Yup, my late father slalu didik kami supaya beralah n mengalah. Dah bergenang airmata ni.. dek sbb teringat.. Al-Fatihah buat ayah.. anakmu ini merinduimu.. nnt kita jumpa ya kat sana.. In Sha Allah.. T_T


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...