Pages

Friday, January 18, 2013

How Do I Eat My Sushi

Assalamualaikum w.b.t,

Sushi? Oh, dulu masa zaman2 sekolah menengah sangatlah tak reti makan sushi ni. Till my sis yang memperkenal dan membiasakan eden dengan makanan ni. Memula just amik yg kat kaiten belt tu je.. Lelama tu, explore try utk rasa temaki, maki, udon etc and boleh ngam dgn citarasa and selera perut lak. Kemudian, my sis promote me utk try sashimi *which is raw.* Dia suh saya try Salmon Sashimi. Memula agak kekok utk mencuba, tak berselera sangat kat tekak.. Tp bila dah terbaca kebaikan salmon yang byk mengandungi Omega 3, maka, saya pun dengan pantasnya cuba mengadapt utk menerima dan menyamakan citarasa perut ini seperti org di Jepun. *peh..Jepun la sangaatt~*

Kebiasaannya saya mengambil hidangan sushi ini dengan mencicah campuran sweet sauce dengan wasabi yang byk, kemudian ditambah lagi dengan chilli powder. Pada yang tak biasa mencuba, anda dinasihatkan utk mencampurkan qty yang sedikit terlebih dahulu.

Kenapa saya suka letak wasabi yang byk sehingga warna sweet sauce menjadi keruh? Kerana pada saya, dos wasabi yang power, dpt merencatkan seketika resdung yang saya alami. Sekeruh mana sweet sauce saya? Sekeruh gambar di bawah.

Sweet sauce+wasabi

Utk promosi CNY ni, anda dinasihatkan untuk mencuba Lion Roll.. Sgt recommended! ;))



p/s: Byk nak diupdate sbnrnya..huhu~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...