Pages

Tuesday, April 22, 2014

Buffet Dinner at Mandarin Oriental, Kuala Lumpur

Salam,

Weekend minggu bila entah, kitrog saje je berbuffet dinner kat luar. Kali ni try kat Mandarin Oriental, KL *ceh, gaya ayat mcm setiap minggu je dinner kat hotel. Choiii!*

Kenapa pilih MO sbg lokasi utk kami berbuffet? Jawapannya, setelah dikaji2 rupa2nya MO ni menghidangkan the best dinner buffet katanya.. Tu yg menarik minat kami utk try dinner kat sini. Lagi satu, katanya makanan yang mesti cuba adalah dia punya macaroons. Sbb katanya ramai yang gi kat bakery MO ni semata-mata utk mendpatkan macaroonsnya. Tapi menurut kawan I, MO mmg terkenal dgn kek and Moon Cakenya! Utk yang tak brape nak menghayati moon cake seperti saya, saya rasa memana mooncake sama je rasanya. If amik perasa tiramisu, rasa la tiramisu.. If amik yang ada yolk tu, akan ada la rasa yolk tu.. tak gitu? huhu

Ok, berbalik semula kepada cite dinner kat MO, k!

Kitorang buat reservation utk 6org + 1 baby. *ohya! saya sudah ada anak buah baru!!*




Hidangan pada malam tu, tak brape byk. Island of food tak sejauh mata memandang. Kiranya kalau jalan2 tawaf tu, rasa mcm, 'Eh, dah habis dah?' ataupun 'Eh, ini je?' haa...lebih kurang gitew la..

Ada kaunter mi/bihun sup, nasi briyani, lamb grill, chinese cuisine, sushi, salad, dessert, fruits  at minimum choices.

On that nite, saya amik sume jenis kek, macaroon, lamb grill, briyani. Sushi yg disediakan tak fresh, so saya choose not to have it. Lgpun saya preggy lady, takleh nak consume mknan yang tak dimasak.

Overall just ok2 je. Pilihan makanan tak banyak.. Psst, org kata, kat Restoran Shogun lagi byk pilihan makanan drp hotel2.. Nanti nak try la.. weehhuuu~~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...