Pages

Monday, September 2, 2013

Luncheon at Scrummy, Space U8

Assalamualaikum w.b.t,

Pernahkah anda bertandang di Space U8, Bukit Jelutong? Ya, tempat di mana rancangan Versus menjalani lintas langsung tu.. 

Kepada anda yang tidak biasa ke tempat yang saya mention ni, meh saya berikan direction. Jika anda dari Glenmarie, sila-silalah memandu ke arah menuju Politeknik Shah Alam tu dan pandulah melepasi lampu isyarat yg ada, tabik hormat kepada deretan kedai Big Plate, JM Bariani, Warung Opah etc yang terdapat di sebelah kiri anda. Maju kehadapan lagi, dan anda akan mulai nampak bangunan DB Schenker. Sesudah itu, ikutilah papan tanda Space U8 yang telah mula kelihatan dan carilah parking sesampai anda di open space mall ni.

Utk pengetahuan, masih lagi terdapat byk lot2 kosong di sini. Kepada sesiapa yang berminat utk mendapatkan kedai utk disewa bg melangsungkan perniagaan anda, bolehlah cuba try riki harga sewa kat sini. Antara tarikan yang ada di sini adalah Pusat Bowling yang dimiliki oleh Shalin Zulkiflee iaitu Shalin's Bowling, MBO, Restoran Subway, Mamak Subaidah, kiosk CoolBlog, kiosk Hot & Roll etc.

Haritu saya telah membuat facial di sini iaitu di Russel Beauty House Zurica yang terletak di tingkat 3. Kemudian, perut berdendang sayang minta diisi. Makanya, saya menuju ke Restoran Scrummy singkatan bagi Scrumptious + Yummy. Just my wild guessed sbbnya ada tulis kat dia punya buku  menu macam tu..hikhik.. :P

Jika dilihat pada luaran, restoran adalah biasa2 aja.. Setelah anda masuk, akan kelihatan 2 peti freezer yg display kek tu. Di sebelah depan, diisi dengan susunan air tin, manakala yang satu lagi hanya kelihatan 3-4 pavlova yang hanya ada meringuenya sahaja *hiasan buahnya akan diletakkan kemudian la kot bagi memastikan kefreshan pavlova tersebut seblum disuap ke mulut pelanggan* dan..erm yang tu je yang ada.. meringue tu disusun jauh2 *mgkin ada kek2 lain yang akan menyusul selepas itu, sila bersangka baik, k!*

Menu yang diorder pada hari tersebut adalah German Fresh Salad dan Soup of the daynya adalah Chicken Chowder. Saya pulak malas nak pikir nak makan apa, so just amik set yang kebetulan ada promotion sempena Merdeka Raya iaitu Fried Rice Sechuan with Kopi O Panas. Set promo ni including air which you can choose whether nak air kopi o/sirap or teh o ais.

Since customer kat situ pada ketika itu tidak berapa ramai, servis yang diberikan amatlah efficient.

My comment towards the food on that day:
German Fresh Salad - sgt ohsem! Kentangnya berperisa dan ayam yang dipotong kasar pun sedap!
Chicken Chowder - sedap! Tapi, kuahnya ceroi or cayaq weih! Tak sure la mmg resepinya mmg begitukah hasilnya, tp since creamy soup tu cair, den tak berapa nak selera nak lalukan kat tekak den ni.
Fried Rice Sechuan - Sedap! Terdapat mushroom dan juga beberapa ketul isi ayam yang digoreng ala2 sechuan yang berkicap. Dengan dekorasi yang menarik, amatlah menambat hati. Yela, telur dadar dibuat dlm bentuk mangkuk and diisi pulak dengan nasi goreng. First time i tgk, i kagum seh!



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...