Pages

Saturday, April 13, 2013

Chatime.. Coolblog.. Each A Cup..

Assalamualaikum w.b.t

Pernahkah anda menerai air yg berjualan di kiosk2 seperti yang tertera di tajuk entry? Jika belum, saya tidak lokek untuk berkongsi pendapat serta pengalaman yg saya lalui tatkala den menorai air2 tersebut.

Saya tidak akan berkongsi mengenai dari mana asal usul setiap kiosk ini wujud. Makanya anda boleh lah tanya kat pakcik google jika anda mahu mengenali mereka itu dgn lebih dekat dan mendalam.. ;)

Chatime
- Pada mulanya minuman ini sgt mengkonfiuskan saya kerana saya tidak tau nak order apa bila dah tiba giliran.. Bagai terkedu dan terkelu lidah utk berkata-kata pabila ingin membuat pesanan. Namun salah seorang rakan bank saya, Arul,  berjaya meleraikan rasa konfiusku ini dgn mencadangkan utk mengorder Coklat Hazelnut and saya add on pudding. Saya memilih size medium and if tak salah its cost me RM7.90.. Rasanya? Sedap!! I loike!! Ngee.. ;D

Coolblog
- Utk Coolblog ni pulak, I pernah tried it with my sister. We bought at Giant 13, Shah Alam.. Tgk org ramai kemain beratur.. So dgn humblenya kami pun order Coklat Ice Blended with Pearl.. Bila kami sedut.. Erk?? Sedap ke camni?? Terus I tamau dah nk beli Coolblog ni.. Tapi recently my colleague berjaya mengubah my perception.. She bought for me Chocolate Milkshake Iceblended., add on Cincau.. When I took a sip, my reaction was Walla!! Sedap kot!! Terus tangkap cintun dgn Coolblog uols! Huhu! ;p

Each-A-Cup 
- This one, I tried it with Zai. But this time I paid for myself la.. Takkan asyik dia nak blanje je kan.. So yg ni i order Chocolate Blended.. I request to add in aloe vera.. But during that time dah hbs.. So I replaced with pearl which I mmg tak minat makanan yang kenyal2 ni.. Then when I took a sip.. Erk?? Nape I tak fall in love pun with this drink? Eerm agak lama jugak la I nak amik masa untuk habiskan segelas air tu.

So kesimpulannya according to my taste buds saying dat I vote for Chatime n Coolblog... Erm, tp mgkin yg ni pun depends kat tmpt yg korg pegi.. If kena dgn air tgn org yg membuatnya, maka anda akan berpuas hati dgn minuman yg terhasil. According to my fren Zai, she adviced me if nak gi kiosk mcm ni better gi time customer tak ramai.. So that dorg akan letak sukatan yg betul and cukup.. Yups! that one I agreed with her.. ngeee.. ;))

Esk nak minum Coolblog kat Section 3 sebelah Caltex.. Ada kiosk baru bukak.. Hee.. tak sabar nak rasa.. kehkeh.. ;P Ok! Sekian saje entry kali ni. Chow!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...