Pages

Thursday, March 3, 2011

Lalalalaaa~~

Good day fellas!
.
Since there is no activity that I will do on this weekend, so I will share with you what's inside my make-up bag. Hehe...habis dah takde modal nak crite.. :P
.
I confirmed every ladies handbag will have make up pouch or bag, selain daripada sanitizer, tissue, handphone, purse and so on. Tak kisah la whether the size of the handbag kecik atau besar. Mesti akan ada terselit make-up for beauty. But today, I will share with you apa yang ada dlm mine make-up bag.. ;)
.
1) Sabun pencuci muka (tradisional punya) – bought from Siti
2) Moisturizer Garnier (travel kit size) – dapat free, so guna je la..
3) Liquid Foundation, Sand Beige from Elianto (recommended by Lin) – Lin, I suke this one!
4) Johnson & Johnson Baby Powder (travel kit size and dpt free jugak)
5) Eyeliner Clinique – my sister bought it for me.. habis yang ni, beli yg murah2 je lepas ni.. :P
6) Mascara from Maybelline (yg cat eyes punya kot kalau tak silap..dah hilang dah tulisannya sbb jarang pakai)
7) Two Way Foundation by Miyami – bought from Cosway. Ni pun beli time ada promotion.
8) Blusher Color Sense by Cosway – ni pun beli sbb share ngan Kikin. So jadi RM7 kot..
9) Eye Shadow from In 2 It, Trifle colour code ED33 - influenced by Kak Siti CRM now Quality Dept.
10) Lipstick – Sweetie Red from Elianto & Fire of Passion from L'Oreal
11) Lip Balm – Satsuma Shimmer from Body Shop
.
Antara byk2 item ni, yg I like the most and selalu guna are sabun pencuci muka sbbnya buih dia boleh tanggalkan apa yang kita letak kat muka.. so, no need make up remover.. dah jimat kat situ.. and then, foundation pun ok jugak, sbbnya muka tak berminyak and rasa halus je..maybe sesuai with my skin type kot.. eyeliner pun best, sbb mudah nak calit kat mata sbb tekstur dia lembut..lisptick from Loreal tu pun I suka.. colour dia lembut and natural.. and last but not least the lip balm! Yg lip balm ni tak sure kenapa blh suka kat dia.. maybe sbb bau dia sedap and macam best je nak guna.. oh tak.. reasonnya adalah dia lambat habis..lebih kurang 7 bulan kot.. sbbnya rasanya baru beli dlm 4-5 kali mcm tu kot.. I use this product since my Uni years same as the Loreal lipstick tu.. erm, yerps..betul..fakta berkenaan lipstick and lip balm tu mmg telah disahkan oleh my memory lampau..yerp, correct!
.
Ok, sekian. Serious, taktau nak crite apa lagi ni.. Next time I update lagi yer! The next entry will be Bachelor Party for one of my friend.. Siapa?? Tunggu....~~ ;)
.
.
P/s: But please pray for me to my rajinness to edit the photos and draft the entry, k.. ;)

2 comments:

  1. soheh dah abes idea spi dalam handbag kena selongkar..hahaha

    ReplyDelete
  2. kak pya: takde modal nak citer..nak citer psl ada apa dlm handbag, byk sgt khazanah alam.. :P

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...