Pages

Thursday, January 8, 2015

Tips Kepada Ibu Menyusu

Assalam,

Bila mengepam atau menyusu anak di nursing room ketika di bilik nursing di shopping mall, selalu jugak la dialog mcm ni akan menjadi permulaan utk para ibu yang langsung tak kenal antara satu sama lain utk mula menyapa,
' Anak susu badan or dah campur?'
' Baby dah brape bulan?'
' Ada amik apa2 supplement?'
' Production susu mcm mana?'

Meh nak share apa yang saya lakukan terhadap diri saya utk ikhtiar bg byk susu badan. Antaranya:

  1. Makan coklat Milk Story (saiz kecik, RM4.30 perasa oren & stobery)
  2. Minum ESP *blh pm saya utk dpt best price*
  3. Mkn oat
  4. Minum air byk
  5. Minum Umma Lacto
  6. Mkn kurma
  7. Jgn stres
  8. Habbatussauda *blh pm saya utk dpt best price*
Yang penting, jgn stress and kena minum air byk. Remember, minum air byk.. Saya bekerja, jadinya saya selalu setkan KPI utk diri saya utk habiskan 1.5 L (saya bawak bekas Tupperware handolier) pada setengah hari pertama. Which start from 8am - 1pm. And another 1.5L pada 2nd half daynya.

Bila dah habis waktu bekerja, saya make sure yang tupperware galas tu kosong, if tak pun ada tinggal suku, itupun hujung2 je.

Last but not least, yg ni pun sgt penting iaitu BERDOA. Rezeki kita semua Allah tentukan. Kita usaha, ikhtiar, try itu ini, sbb cita-cita kita nak bg yang terbaik utk anak. Oleh yang demikian, jgn lupa untuk berdoa, jgn putus utk berdoa, moga ikhtiar yg kita usahakan Allah mudahkan. Insha Allah, semuanya akan baik-baik je.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...