Pages

Thursday, June 21, 2012

Papa Beard

As-salam,

Ni lebih kurang sambungan entry sebelum ni. Pada hari yansa sama, sambil2 kitorng mencari buku, sesambil tu, my sis and me buat jalan2 cari makan (JJCM).

Kan nak gi ke Dubu Dubu tu, kena turun escalator kan? Okeh, if dari escalator tu, korang akan nampak kedai yang jual cream puff iaitu Papa Beard begitu ramai pelanggannya duk beratur. So, saya ckp la kat kakak saya,  "Sedap sgt ke cream puff tu? Kemain ramai!" so my sis pun kata, "Jom try nanti!" Set!

Lepas je berkorea, so kami pun gi la sibuk beratur jugak kat kedai Pakcik Janggut ni.. If menengokkan para pelanggan yang duk beratur dpn kitrog, memasing order 5pcs, satu kotak etc.. Hati dah cuak dah, 'Aih, takde ke jual sebiji ke? Nak try rasa je pun.' So bila sampai my turn, sepbaik la org yg attend kitorg tu baik hati, dengan senyum dia tnya, "Nak berapa?" selamber badak saya jawab, "Satu. Nak coklat yer.." Setelah dah bayar RM4.80, kami pun beredar.. Yeay! Cream puff sudah berada di tgn!

Chocolate Cream Puff Papa Beard @ RM4.80

Then kami jenjalan lagi, pastu terserempak ramai yg pakat duk pegang minuman Chatime tu.. Sekali lagi, kitrog tak puas hati, "Isk, sedap ke Chatime tu? Try jom!" Pulun la kami pun cari kiosk Chatime.

Sesampainya di kiosk tersebut, kami blur nak order apa. Kami buat undian berdasarkan customer yg beratur dpn kitorg. Memasing order lelain. So dah sampai je turn kitorg, kitorg order Tea Citrus Peach Ice.. hahaha.. ;P Derr..air ni kat Starbuck pun ada den rasa...tak pun, beli  Teh Boh Songket pun ada jual tea perasa ni..kehkehkeh.. ;P Klakar je..huhu... So, sesapa peminat Chatime, tolong la recommend minuman mana yg jadi favourite and mesti cuba kat saya.. Leh la kasi chance nak try sekali lagi..huhu.. ;P

Okeh, apakah review saya terhadap cream puff tadi? Owh, saya rasa blurry gile time mkn cream puff tu.. Saya tau, payah nak buat cream puff ni, adunan dia sensitif, kena ngam2 soi je setiap step nak buat dia.. Bukan saya tak menghargai, tapi siyes, saya tak dapat menikmatinya. Cream dlm puff tu, tasteless.. Konferm tak bli dah pasni.. Sorry, Papa.. ;((





p/s: Pasni nak try hot roll pulak

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...