Pages

Tuesday, October 25, 2011

Happy Deepavali

As-salam and Uyirutan everyone!

Semalam I ada gi Plaza Masalam with my sis. Kitorg lepak minum petang kat Starbuck. I ordered Iced Mocha and Classic Donut while my sis Hot Caramel Machiato and Marble Cheesecake. Donut di Starbuck normally item yang wajib saya order after cashew cookie, potato crisp and lemon lollipop since saya dapati tu la satu2nya donut yg best in Shah Alam. Kat bakery lain, takleh challenge la.. Tp still mencari and try-test gak donut kat bakery n tmpt2 lain. Mana la tau, leh dpt donut yg sedap n murah. After a while, my sis punya kawan sampai. Dia ordered chicken sandwich. Rasanya sandwich tu, menu baru kot. Sbb barista tu recommend gile2 sandwich tu. Dia siap gerenti lagi, "Sedap kak yg ni. If tak sedap, akak panggil saya." Memandangkan convinced yg diberikan, tu yg order sandwich tu. Tp mmg sedap sandwich tu! Nama penuh sandwich tu apa? Aiseh..lupa la.. ;P

Owh ya, untuk makluman, kat Masalam skrg lot KFC and Pizza tu dah ditukar kepada Nando's and Papa John. Since saya ada dapat free voucher 1/4 of chicken kat Nando's yang will be expired on 4th Nov, so saya pun redeem la voucher tu ptg tu jugak. Boleh dikira lama jugakla kitorg lepak kat situ, walaupun jauhnya antara mall tersebut dengan rumah kami hanya diselangi dgn 1 roundabout and 1 traffic light. Lepas lepak kat Nando's, saya berpecah ngan kakak saya. Saya gi ke Guardian utk cari sumthing kat sana.

Then saya ronda2 kat floor bawah Masalam tu, ada jual baju2 uols! Tak pasal2 je, booked baju kurung Pahang 2 pasang kat situ. Sepasang RM100. Buat pengetahuan, saya tak byk koleksi baju kurung ni. So, since mmg pernah beli baju kurung utk raya baru ni kat situ, and saya rasa selesa je dgn jahitan dia, tu yg takde hesitation utk repeat beli kat situ. Sepbaik la bhai yg jaga booth tu dia kesian kat saya. Dia promise utk simpankan baju tu, even tho I tak bg deposit. Memula dia offer utk saya amik dulu baju tu, kira mcm 'Ambil dulu, bayar kemudian' punya skim la. Tp I kata, tanak la camtu. Prefer utk dah bayar, baru amik baju tu. So, I promised kat dia utk amik esok! Sbb I kata, belum gaji lagi.. withdraw bank pun belum lagi. So, mana la nak dpt pitih utk bayar kat dia, kan?

Lepas je booked baju kat dia, then saya ronda2 kat booth2 lain. N booth2 lain takleh challenge la harga baju yg I booked kat bhai tadi. Sumenye RM160-180 sepasang. Huhu~~ Pastu sementara nak jumpa balik dgn kakak saya, ada la ternampak pihak Plaza Masalam ni buat kolum sempena Deepavali yang bakal disambut oleh rakyat Malaysia yg menyambut perayaan tu pada esok hari. Cantik kolum tu! Meh tgk bawah ni, suke tgk kaler yang digunakan utk menghasilkan kolum yang super cantik ni.. ;)


Cantik kan! ;)

Photobucket


So, dikesempatan ini, saya ingin mengucapkan Happy Diwale kepada semua kaum yang menyambut perayaan ini. HAPPY DEEPAVALI!;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...