Pages

Tuesday, April 22, 2014

Lunch at Ayam Bakar Mas Mono, Shah Alam

As-salam,

Have you guys been to this restaurant before? This is my first time having lunch here. Lokasi restoran ini adalah terletak di Seksyen 7, area Jakel tu, tp bangunan kat belah belakang. Sederet dengan butik Saidatul Nisa and Seng Heng.

Tujuan asalnya adalah utk mencari material utk buat barut. *cewah, tetiba cam smangat nak menjahit sendiri, uols!* Setelah pencarian parking utk ke Jakel gagal, dengan penuh rasa kecewa dan kelaparan yang dialami, maka hasben pun suggest utk lunch dulu, kemudian try terjah lagi si Jakel ni kemudiannya.

Diri ini yang penuh tulus dan setia bersetuju dgn cadangan tersebut lalu dgn pantas dan tuntasnya mengangguk. So, kekasih hati saya ni pun drive kat kedai yang dimaksudkan dan kami pun masuk ke restoran tersebut. Customer pada ketika itu tak brape ramai. So, byk lagi meja kosong.

Since i blur2 nak order apa, agak lembab jgk la nak buat pilihan. Kami order set ayam bakar+tauhu+tempe, set ayam bakar, pisang goreng coklat, limau ais dan sirap.

Setelah menunggu beberapa ketika, hidangan yang kami order pun sampai. Tadaaa~~ 


Clockwise: Buku menu, Pisang goreng coklat, Set ayam bakar

Ayam bakar+tauhu+tempe = RM9.50
Ayam bakar = RM8.50
Pisang goreng coklat = RM5.50
Limau ais = RM1.90
Sirap = RM2.50 *air sirap lagi mahal, uols?*

Overall, sedap! Ayamnya ada rasa. Cuma sambalnya tidak sepedas di Wong Solo. Pisang goreng coklat tu pulak, ikutkan leh jek kita buat sendiri. Bahan-bahannya terdiri daripada pisang goreng, grated cheese and tumpahan coklat Hersheys. Walaubagaimanapun, rasanya unik dan sedap!

Lepas makan dan perut suke hati, kami singgah di Seng Heng utk skodeng harga freezer utk simpanan EBM nanti. Kemudian sambung mencari parking di sekitar Jakel. Tp hampa. Last2, kami kami balik tdo. Tdo lagi best!

K la, nak buat review pasal penggunaan Mistine Egg Mask plak pasni. Daaa~ 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...